Psychoterapia osób dorosłych

Ma na celu lepsze rozumienie siebie i poprawę funkcjonowania w codziennym życiu, jest każdorazowo dostosowana do indywidualnych potrzeb pacjenta. Poprzez spotkania i pracę nad objawem (np. obniżonym nastrojem, lękiem, niską samooceną) dochodzimy wspólnie do źródeł trudności oraz czynników utrudniających zmianę. Psychoterapia zapewnia bezpieczną przestrzeń na rozpoznanie własnych uczuć, konfliktów oraz potrzeb, umożliwiając zdrową zmianę oraz rozwój.
Dla mnie jako dla terapeuty bardzo ważna jest relacja jaka tworzy się pomiędzy mną i pacjentem. Często to ona pozwala najlepiej zdiagnozować problematykę naszej wspólnej pracy, równocześnie stanowi podstawę oddziaływań i postępów w psychoterapii. W planowaniu pracy terapeutycznej skupiam się na jasnym zdefiniowaniu trudności, ustaleniu celów i współdziałaniu w stopniowym osiąganiu satysfakcjonujących efektów.

Obszary pracy terapeutycznej obejmują:

• Depresję i przewlekły smutek
  • Lęk
  • Stres i doświadczenia traumatyczne
  • Objawy psychosomatyczne m.in. przewlekłe bóle głowy, omdlenia, bóle żołądka itp. nie mające przyczyn medycznych
  • Zaburzenia osobowości
  • Zaburzenia obrazu swojego ciała
  • Kłopoty w zakresie samooceny
  • Kryzysy osobiste
  • Samotność
  • Stratę i żałobę
  • Trudności i konflikty w relacjach